Resum del debat dels assistents a l'entorn del tema: El tractament integrat de les àrees de llengua. 1 de juny 2011
Què entenem per comunicació? Què entenem per usos lingüístics?
- La comunicació és una necessitat, és interacció i vas més enllà de la llengua.
- La llengua és una eina de comunicació i de coneixement: és imprescindible.
- Els usos han d’estar relacionats amb situacions comunicatives. Per exemple, el treball per tipologies ens ajuda a desenvolupar contextos comunicatius.
- Hi ha la dificultat de compartir un mateix enfocament en tot el professorat.
Hi ha espai per a la reflexió en els usos lingüístics per a la comunicació?
- Projecte lingüístic de centre, general i concretar en les programacions.
- Convindria una coordinació metodològica, que els diferents departaments es posin d’acord en les programacions i compartir coneixements. S’ha de facilitar aquesta coordinació (també a primària!)
- Propostes metodològiques similars.
- Programació transversal: per aprendre a través de les 3 llengües i a través de totes les àrees.
- Treballem tots els conceptes a totes les llengües.
- Cal un espai per a la planificació coordinada de les llengües que s’ensenyen i que s’aprenen. En aquest espai hi hauria d’haver:
- Consciència que els idiomes comparteixen unes habilitats comunes, que cal explicitar: processos d’escriptura, de lectura, microhabilitats (resum, expressió).
- Tipologia textual
- Estratègies comunicatives que facin visible els processos.
- Adequació a les necessitats de comunicació.
- Actualment les àrees de llengües es consideren com a matèries diferents.
- Convindria consensuar i compartir la nomenclatura dels conceptes.
- Cal una formació de professorat de diferents idiomes, en el sentit de compartir les bases conceptuals.
- Afegiries alguna idea o algun comentari?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada