dimecres, 8 de juny del 2011

Cafè - debat: Ensenyar llengües a l'època d'Internet

 





















Resum del debat dels assistents a l'entorn del tema: Ensenyar llengües a l'època d'Internet

Què creus que aporta de bo i de dolent Internet a les classes de llengua?

De bo
Internet permet l’accés a totes les llengües del món
Incorpora el llenguatge auditiu i la imatge al text literari
El llenguatge a través d’internet facilita la comunicació
Facilita la traducció dels textos en altres llengües.
Estimula la curiositat de l’alumnat i promou una major participació.

De dolent
La llengua perd puresa en la comunicació
La cerca d’informació que fa l’alumnat, es concreta en un “retallar i enganxar”

En què notes que Internet ha canviat els teus alumnes?

No saben elaborar la informació que troben. Abús del copiar i enganxar.
Tenen accés a informació hipertextualitzada
Tenen molts coneixements  dels temes que els interessen
Són més impacients, volen respostes ràpides.
Tenen més dificultats en centrar l’atenció

En què notes que Internet ha canviat la teva feina com a professor?

Canvi del rol del professor, de savi a facilitador.
El professor ha de guiar el treball i ensenyar a contrastar la informació.
Ha canviat la metodologia de treball a l’aula
Facilita el tractament de la diversitat i l’adequació als diferents nivells de l’alumnat
Comporta moltes hores de treball del professorat per fer la cerca i trobar els recursos
Facilita compartir material i informació amb altres professionals.

 


Afegiries alguna idea o algun comentari? 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada